سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آثار دکتر علي شريعتي


آثار استاد علي شريعتي در یک دی وی دی

قيمت 60000ريال

آثار دکتر علي شريعتي
آثار دکتر علي شريعتي



كاملترین مجموعه ی سخنرانی ها، کتاب ها و عکس های  دكتر علی شریعتی كه تا كنون جمع آوری شده است. این مجموعه شامل 100 ها ساعت سخنرانی، آرشیو کاملی از کتاب های دکتر علی شریعتی به صورت PDF و همچنین عکس های بی نظیر و کم یابی از دکترعلی شریعتی، مدارک شخصی و دانشگاهی، خانه، دست نوشته ها، تصاویر وصیت نامه و پوستر های ایشان می باشد همچنین در این مجموعه چندین کتاب از دکتر شریعتی که به صورت صوتی درآمده (کتاب صوتی یا Audiobook) نیز گنجانده شده است. این مجموعه ابتدا در 4 CD تهیه شده بود که برای ماندگاری بهتر و دسترسی آسان تر در یک DVD قرار گرفته است. فهرست بخشی از سخنرانی ها و کتاب های موجود در این مجموعه را می توانید در فهرست زیر مشاهده کنید:


بخشی از فهرست سخنرانی های موجود در مجموعه:

پدر، مادر، ما متهمیم!
تشیع علوی و تشیع صفوی
بازگشت به خویشتن
نیایش
حسین وارث آدم
آری این چنین بود برادر
علی تنهاست
یک جلوش تا بی نهایت صفرها
علی بنیانگذار وحدت
بانوی اسلام
انتظار عصر حاضر از زن مسلمان
مسئولیت شیعه بودن
تاریخ و ارزش آن در اسلام
اقبال لاهوری، مصلح قرن اخیر
حجاب
کنفرانس مسجدالجواد
چه نیازی به علی داریم؟
آری این چنین بود برادر
متجدد و متمدن
فلسفه ی تاریخ در اسلام
نگاهی به تاریخ فردا
پس از شهادت
تخصص
تعلیم و تربیت
حج
زن
حر
 مذهب علیه مذهب - بخش اول
میلاد رسول اکرم
علی، حقیقتی بر گونه ی اساطیر  
سوره ی روم، پیام امید به روشنفکر مسئول
شهادت  
زیباترین روح پرستنده (امام سجاد) - بخش دوم
روشنفکر و مسئولیت او در جامعه - بخش اول
علی، انسان تمام  
هجرت و تمدن
انتظار، مذهب اعتراض
قاسطین، مارقین، ناکثین
از کجا آغاز کنیم؟!
میعاد با ابراهیم
جهت گیری طبقاتی
شیعه یک حزب تمام
خودآگاهی و استعمار - بخش اول
پیروزی پس از شکست
امت و امامت در جامعه شناسی
سمینار زن
حج
تاریخ ادیان
اسلام شناسی
و...



بخشی از فهرست کتاب های موجود در مجموعه:
 
عرفان برابری آزادی
هبوط در کویر
اگر پاپ و مارکس نبودند
سلمان پاک
ابراهیم در کشاکش دوران
انسان و اسلام
توتم پرستی
فاطمه فاطمه است
پدر، مادر، ما متهمیم!
تجدد و تمدن
با مخاطب های آشنا
انتظار مذهب اعتراض
جهت گیری طبقاتی در اسلام
خودسازی انقلابی
نیایش - کارل
زندگی علی پس از مرگش
سرود آفرینش
آری برادر چنین بود
گیاه شناسی (سوره روم)
تشیع علوی و تشیع صفوی
پیام امید به روشنفکر مسئول
نامه به لویی ماسینیون
و...




بیو گرافی مختصری از دکتر شریعتی:
دکتر علی شریعتی در سال ۱۳۱۲ در روستای مزینان از حوالی شهرستان سبزوار متولد شد. اجداد او همه از عالمان دین بوده اند…. پدر پدر بزرگ علی، ملاقربانعلی، معروف به آخوند حکیم، مردی فیلسوف و فقیه بود که در مدارس قدیم بخارا و مشهد و سبزوار تحصیل کرده و از شاگردان برگزیده حکیم اسرار (حاج ملاهادی سبزواری) محسوب می شد. پدرش استاد محمد تقی شریعتی (موسس کانون حقایق اسلامی که هدف آن «تجدید حیات اسلام و مسلمین» بود) و مادرش زهرا امینی زنی روستایی متواضع و حساس بود. علی حساسیتهای لطیف انسانی و اقتدار روحی و صلاحیت عقیده اش را از مادرش به ودیعه گرفته بود. علی به سال ۱۳۱۹ در سن هفت سالگی در دبستان ابن یمین، ثبت نام می کند، اما به دلیل بحرانی شدن اوضاع کشور ـ تبعید رضا شاه و اشغال کشور توسط متفقین ـ خانواده اش را به ده می فرستد و پس از برقراری آرامش نسبی در مشهد علی و خانواده اش به مشهد باز می گردند. پس از اتمام تحصیلات مقدماتی در ۱۶ سالگی سیکل اول دبیرستان (کلاس نهم نظام قدیم) را به پایان رساند و وارد دانشسرای مقدماتی شد. در سال ۳۱، اولین بازداشت علی که در واقع نخستین رویارویی مستقیم وی با حکومت و طرفداری همه جانبه او از حکومت ملی بود، واقع شد. در همین زمان یعنی ۱۳۳۱ وی که در سال آخر دانشسرا بود به پیشنهاد پدرش شروع به ترجمه کتاب ابوذر (نوشته عبدالحمید جوده السحار) می کند. در اواسط سال ۱۳۳۱ تحصیلات علی در دانشسرا تمام شد و پس از مدتی شروع به تدریس در مدرسه کاتب پور احمدآباد کرد. و همزمان به فعالیتهای سیاسیش ادامه داد. کتاب «مکتب واسطه» نیز در همین دوره نوشته شده است. در سال ۱۳۳۴ پس از تاسیس دانشکده علوم و ادبیات انسانی مشهد وارد آن دانشکده شد. در دانشکده مسئول انجمن ادبی دانشجویان بود در همین سالهاست که آثاری از اخوان ثالث مانند کتاب ارغنون (۱۳۳۰) و کتاب زمستان (۱۳۳۵) و آخر شاهنامه (۱۳۲۸) به چاپ رسید و او را سخت تحت تاثیر قرار داد. در این زمان فعالیتهای سیاسی ـ اجتماعی شریعتی در نهضت (جمعیتی که پس از کودتای ۲۸ مرداد توسط جمعی از ملیون خراسان ایجاد شده که علی شریعتی یکی از اعضا آن جمعیت بود). آشنایی او با خانم پوران شریعت رضوی در دانشکده ادبیات منجر به ازدواج آن دو در سال ۱۳۳۷ می گردد. و پس از چند ماه زندگی مشترک به علت موافقت با بورسیه تحصیلی او در اوایل خرداد ماه ۱۳۳۸ برای ادامه تحصیل راهی فرانسه می شود. در طول دوران نحصیل در اروپا علاوه بر نهضت آزادیبخش الجزایر با دیگر نهضتهای ملی افریقا و آسیا، آشنایی پیدا کرد و به دنبال افشای شهادت پاتریس لومومبا در ۱۹۶۱ تظاهرات وسیعی از سوی سیاهپوستان در مقابل سفارت بلژیک در پاریس سازمان یافته بود که منجر به حمله پلیس و دستگیری عده زیادی از جمله دکتر علی شریعتی شد. دولت فرانسه که با بررسی وضع سیاسی او، تصمیم به اخراج وی گرفت اما با حمایت قاضی سوسیالیست دادگاه، مجبور می شود اجرای حکم را معوق گذارد. وی در سال ۱۹۶۳ با درجه دکتری یونیورسیته فارغ التحصیل شد و پس از مدتی او به همراه خانواده و سه فرزندش به ایران بازگشت و در مرز بازرگان توسط مأموران ساواک دستگیر شد.




سخننرانی های دکتر علی شریعتی:
پس از پنج سال تحصیل و آموختن و فعالیت سیاسی، در اروپا، بازگشت به فضای راکد و بسته جامعه ایران و آن هم تدریس در دبیرستان بسیار رنج آور بود، سال بعد (وی) پس از قبولی در امتحان به عنوان کارشناس کتب درسی به تهران منتقل می شود و با آقایان برقعی و باهنر و دکتر بهشتی که از مسئولین بررسی کتب دینی بودند، همکاری می کند. ترجمه کتاب «سلمان پاک» اثر پروفسور لوئی ماسینیون حاصل تلاش او در این دوره است. از سال ۱۳۴۵ او به استادیار رشته تاریخ در دانشکده مشهد استخدام می شود. موضوعات اساسی تدرس او را می توان به چند بخش تقسیم کرد: تاریخ ایران، تاریخ و تمدن اسلامی و تاریخ تمدنهای غیر اسلامی. از همان آغاز روش تدریس، برخوردش با مقررات متداول در دانشکده و رفتارش با دانشجویان، او را از دیگر استادان متمایز می کرد. چاپ کتاب اسلام شناسی و موفقیت درسهای دکتر علی شریعتی در دانشکده مشهد و ایراد سخنرانیهای او در حسینیه ارشاد در تهران موجب شد که دانشکده های دیگر ایران از او تقاضای سخنرانی کنند این سخنرانیها از نیمه دوم سال ۱۳۴۷ آغاز شد. مجموعه این فعالیتها مسئولین دانشگاه را بر آن داشت که ارتباط او با دانشجویان را قطع کنند و به کلاسهای وی که در واقع به جلسات سیاسی ـ فرهنگی بیشتر شباهت داشت، خاتمه دهند. در پی این کشمکشها و دستور شفاهی ساواک به دانشگاه مشهد کلاسهای درس او، از مهرماه ۱۳۵۰، رسماً تعطیل شد. از اواخر آبان ماه ۵۱ بخاطر سخنرانی های ضد رژیم، زندگی مخفی وی آغاز شد و پس از چند ماه زندگی مخفی درمهرماه سال ۱۳۵۲ خود را به ساواک معرفی کرد که تا ۱۸ ماه او را در سلول انفرادی زندانی کردند؛ که نهایتاً در اواخر اسفند ماه سال ۵۳ او از زندان آزاد می شود و بدین ترتیب مهمترین فصل زندگی اجتماعی و سیاسی وی خاتمه می یابد. در این دوران که مجبور به خانه نشینی بود؛ فرصت یافت تا به فرزندانش توجه بیشتری کند. در سال ۵۵، با فرستادن پسرش (احسان) به خارج از کشور فرصت یافت تا مقدمات برنامه هجرت خود را فراهم کند. دکتر شریعتی نهایتا در روز ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۵۶ از ایران، به مقصد بلژیک هجرت کرد و پس از اقامتی سه روزه در بروکسل عازم انگلستان شد و در منزل یکی از بستگان نزدیک همسر خود اقامت گزید و پس از گذشت یک ماه در ۲۹ خرداد همان سال به نحو مشکوک درگذشت و با مشورت استاد محمد تقی شریعتی و کمک دوستان و یاران او از جمله شهید دکتر چمران و امام موسی صدر در جوار حرم مطهر حضرت زینب (س) در سوریه به خاک سپرده شد.
قيمت : 250000 ريال
قيمت : 250000 ريال
قيمت : 60000 ريال
قيمت : 25000 ريال
پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت