سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

آموزش تصویری عود


آموزش تصویری عود در یک دی وی دی
قيمت 35000ريال

آموزش تصویری عود
آموزش تصویری عود

آموزش کامل و تصویری عود

این خودآموز شامل:

آموزش تئوری موسیقی: شناخت موسیقی ,معرفی نتها و کشش آنها , علائم تغییر دهنده , کسر میزان , انواع میزان ,شناخت ریتم و وزن خوانی و... معرفی ساز , انگشت گذاری , سیم های دست باز , اجراهایی از نتهای چنگ و دو لاچنگ , آماده سازی ریز , مضراب چپ و راست , تمرینهای ویراسیون و تریل , اجرای تریوله و اجرای چند قطعه ضربی.

با توجه به صدای گرم و جذاب عود به خوبی قابل استفاده در موسیقی سنتی ایران و بویژه برای تكنوازی آوازها و گوشه های اصیل ایرانی است. عود سازیست با صدای بم و دلنشین و به علت وسعت كم صدا كه جمعا دو اكتاو است باید نوازنده دقت و سلیقه بیشتری از خود نشان دهد تا درب نواختن آن موفق گردد.

تاریخچه عود:

- عود یا بربط و یا رود از جمله معمول‌ترین سازهای موسیقی ایران قدیم است با ظاهری به شکل گلابی، از جنس چوب در خت توت یا آبنوس با کاسه طنینی بزرگ و دسته کوتاه.
- این ساز در گروه سازهای زهی – زخمه‌ای قرار می‌گیرد، طول آن تقریبا 85 سانتی متر است و هنگام نواختن به صورت افقی روی ران پا گذاشته می‌شود.


- این ساز در حقیقت‌ نوعی‌ سمبل‌ تاریخی‌ برای‌ سازهای‌ ایرانی‌ به شمار می‌آید و از آن در موسیقی سنتی خاورمیانه و شرق آفریقا استفاده می‌شود.
- در قدیم بربط را دو نوع به حساب می‌آوردند: یکی‌ بربط‌ با کاسه‌ بزرگ‌ و دستهٔ کوتاه‌ و دیگری با کاسه کوچک‌ اما دسته‌ بزرگ.

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت